Szeretettel köszöntelek a BUSHI DOJO KARATE KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUSHI DOJO KARATE KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUSHI DOJO KARATE KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUSHI DOJO KARATE KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUSHI DOJO KARATE KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUSHI DOJO KARATE KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a BUSHI DOJO KARATE KLUB közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
BUSHI DOJO KARATE KLUB vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Julius Caesar elárultatása szeretett társa, barátja és lehetséges utódja
által mindenki számára közismert. Amikor merénylői megmártották
kardjukat a diktátorban - aki feltehetően király akart lenni -
megkísérelte megvédeni magát, és küzdött velük mindaddig, míg nem látta,
hogy Brutus is köztük van. Utolsó keserű szavai " Te is
fiam
Brutus! " tükrözik végtelen szomorúságát, amit bizonyára érezhetett,
hogy olyan ember is elárulta, akit védelmezett és szeretett.
Azért írom ezeket a sorokat, mert nem lehetetlen, hogy Brutus szerű
személyek fordultak meg azok között, akiket a karate technikájára és
szellemére oktattam. Nem tudom, mit kellene tennem ilyen esetekben. Nem
kétséges, meg kellene kérdeznem magamtól, miért szerettem, óvtam ezt az
embert, s tanítottam a karate tökéletes ismeretére. Nyilvánvaló, hogy
képes lennék az illetőt szétzúzni. De feltehetően nem
tennék mást,
csak szomorkodnék. Haszontalan űzni egy embert, aki már elmenekült, és
mi jó lenne abban, hogy tönkreteszünk egy másik emberi teremtményt. De
ha az elárult szenved, az áruló ritkán jár jobban. Brutus és társai
dicstelen öngyilkosságba menekültek. A hitszegők általában elveszítik
barátaikat. Számtalan esetet ismerek,
ahol ugyanez történt. Az
árulást gyakran a pénz utáni sóvárgás, vagy dicsszomj inspirálja. Azok
az emberek, akik így gondolkodnak, gyakran csatlakoznak az árulókhoz,
akit saját társaik veszejtenek el. A Japán történelem számos példát
szolgáltat eme szomorú igazság bizonyítására. Oda Nobunaga XVI. századi
Japán tábornokot és katonai vezetőt, a legkedvesebb híve, Akechi
Mitsuhide árulta el, akit
végezetül a méghíresebb hadvezér, Toyotomi
Hideyoshi tiport el, s őt pedig egy egyszerű gazdálkodó gyilkolta meg.
Természetesen a karoitai Júdás öngyilkossága is nyilvánvaló példa.
Ugyanakkor a kínai történelem sem mentes hasonló esetektől.
Például
Chao Kao, akit az első Csin dinasztia császárának fő eunuchja volt, / i.
e. III. század / jellemét tekintve kétszínű és cselszövő. Megszervezte a
trónörökös meggyilkolását, ezért később kivégezték az uralkodó
parancsára. Kényszeríttették, hogy maga ássa meg sírját.
Az igazság, hogy mindannyian egy közösségi formában élünk kölcsönös
pszichológiai kötelékekkel megbéklyózva. A büntetés, legyen az teljes
egészében lelki szenvedés, vagy szociális környezet által kirótt,
végezetül mindig utoléri azt a személyt, aki elárulta közvetlen
környezetét. Az ember számára az egyik legbonyolultabb feladat a
társasága ellen irányuló hitszegő gondolatainak elnyomása.
A
társadalom büntetése utol éri azt, ki elárulja környezetét, és ha a
büntetés lecsap a vétkesre, általában túl késő van ahhoz, hogy gyógyírt
hozzon a jóvátehetetlenre. Egy személy jellemét gyakran a társaságáról
ítélik meg. Ez azt jelenti, hogy nagy gondossággal kell eljárnunk közeli
barátaink megválasztása során.
A múltban magányosan gyakoroltam a
hegyek között. Gyakran követtem csaknem teljesen elhagyott ösvényeket.
Más karate iskolák tagjai eretneknek kiáltottak ki. Majd az idő
múlásával rájöttem, hogy az emberi teremtményeknek szoros kontaktusban
kell élniük egymással. Rövidesen azt vettem észre, hogy a közeli emberi
kapcsolatokkal erősített karate módszerem meghozta a megoldást számtalan
gyötrő
tanácstalanságomra és zavartságomra.
Számos jó barátom
és tanítványom tisztel, bár van és volt néhány szerencsétlen kapcsolatom
is. De ahogy visszatekintek a múltba, látom legalább annyit tanultam a
rossz barátoktól, mint a jóktól. A keserűség és fájdalom nehéz próbáit
küldte néha rám az Ég, hogy átformáljon és megerősítsen. Mindezek
gyakran több fájdalmat okoztak, mint karate ellenfeleim csapásai.
Ebben a könyvben egy fukitófiát ajánlok, amelyet személyes
tapasztalataimból merítettem. Teszem mindezt azzal a reménnyel, hogy
segít olvasóimnak elkerülni jó néhány kellemetlenséget, mellyel
tanításom és tanulásom során találkoztam, s egyben segítséget nyújtanék
olyan dolgok megértéséhez, amelyek számomra az élet értelmét
jelentették.
The Kyokushin Way (bevezető) írta: Oyama Masutatsu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Hivatalos versenyeredmények - VI. Polgármester Kupa, Oyama Emlékverseny, Ekecs
Diákolimpia elődöntő eredmények "B" csoport
Nemzetközi nyílt gyermek, serdülő kumite „A” kat. felnőtt és utánpótlás kata verseny
Miért jó ha a gyermeke karatézik?